maanantai 3. helmikuuta 2014

Row, row, row your boat, watch the water flow, rowing's fun but rowing's hard, that is what I know

Hetki ikuisuudelta tuntuneelta matkalta tornioon... 
Täällä mä olen!
Kielin kanava
Yleensä maisemat merimatkalla on pelkkää tätä...
Pientä pokeri-iltaa miehistön kesken :D
Lastin purkua tornion röyttän satamassa 

Ekat kaks viikkoa takana, eli 1/4 harjottelusta suoritettu! Mut oon tykänny täst tosi paljon ja tääl on tosi hyvä miehistö et ovat ottaneet mut aika hyvin mukaan et ei oo tullu sellast ulkopuolista oloa. Työ on tosi fyysisesti raskasta, mut toisaalta kunto kasvaa koko ajan ku jtn tekee jotai, joten ainaki ihan hyvät hyötyliikunnat tääl saa. Merellä työajat menee merivahdin mukaan, eli mä oon ollu töis 12-16 ja 00-04 ja satamas si tehdään mitä milloinkin pitää, eli jos ruuma pitää pestä nii se pestään noist työajoist riippumatta, mut tavotteena on noi 8h työpäivät. Vapaa-ajat menee si yleensä nukkuen, koska niinku sanoin tää on tosi raskasta ja vahtien välissä on vaa 8h aikaa joten yli 7h yöunia ei oikee saa nukuttua, jote ne piene päikkärit päivisin on tosi tervetulleita ainaki mulle ku tykkään nukkua :D Satamas ollaa si pidetty pokeri-iltoja, eli pientä juomista ja hauskanpitoa tän kaiken ohella, ite laitoin viime pokeripeliin 5e ja lähdin siit pöydäst taskus 40,5e jote ei paha ollenkaa :D 

Hollannissa käytii Terneuzenin satamas Rotterdamis ja oltii siel si kahes eri kaijas, eli laituris, kiinni mis kummaski mukaan lastattiin vähä eri tavaraa. Sieltä sit jatkettii Antwerpeniin eli Belgiaan, missä sitten tuli loputkin lastista kyytiin ja päästiin lähtee takasin tornioon. Nyt sit ollaa 2viikon jälkee taas torniossa ja seuraava reissu suuntautuu taas Hollantiin, josta takaisin tullaan Gdanskin, eli Puolan kautta. Mitä mä si tääl oikeen teen? Kaikissa töijäyksissä, eli kiiinityksissä oon mukana vetämäs trosseja eli köysiä. Sitte muuten mä teen samoja hommia mitä toi tämän laivan puolimatruusi tekee, eli kaikkea lastinkäsittelystä siivoamiseen, mitä muuten on tässä laivassa ihan pirusti. Öisin sitten istutaan brykällä ja tähystetään muita laivoja sekä käydä tunnin välein kiertää konehuone mahdollisten tulipalojen ja vuotojen varalta. Oon oppinu tän kahen viikkon aikana melkee enemmän ku koko syksyn aikana koulussa ja ku tääl kaikki tapahtuu käytännössä nii jää paljon paremmin mieleen ku koulussa jonkun selittämä juttu. Mulle myös opetettii tutkan käyttöä, kun mä sanoin etten ymmärrä siitä laitteesta mitään vaikka koulussa tutkankäyttökokeesta sain 4 (asteikko 1-5), mut silti ku sitä ei oo käytännössä nii paljo käyty nii oli aika haparia loppupeleissä noi mun tiedot. 

Mut mä lähen ny sivistyneesti nauttimaan muutaman olusen, kun ei tässä tänään ole enää mitään töitä.
xoxo Julia

Row, row, row your boat
Gently down the lake,
Don't stand up and rock the boat 
That's a big mistake!

Row, row, row your boat
See the water run,
Rowing here and rowing there 
Oh we're almost done 

Row, row, row your boat
Gently down the stream,
Ha ha fooled ya all 
I'm a submarine 

Row, row, row your boat
Gently down the stream,
Merrily merrily, merrily, merrily
Life is but a dream


1 kommentti:

  1. ihana kuulla, että oot hengissä ja että sulla on kivaa :) ♥ toi kuulostaakin kivalta, kunhan et vaan hävii rahojas pokerissa kun rahanhimo isssskee... sinusta voi tulla peliriippuvainen! :D oon niin ylpee susta kun oot siellä ja vähän ehkä kateellinenkin, mulla ei ainakaan ois ollut rohkeutta lähteä. ikävä on kova ♥

    VastaaPoista